tisdag 2 november 2010

Halloweenkakor med Lindts nya bakchoklad

(Bilden har jag lånat av kaksmulan)
Jag hade ju sådan tur att jag vann  ett kanonfint Halloweenpaket inne hos Kaksmulan . Och idag testade jag Cookie Candy Mold, det innebär att jag häller smält choklad i formarna och trycker ner tex Oreokakor, fast de hade jag inte några hemma så det fick bli de norska kakorna Dots istället. Jag testade Lindts nya bakchoklad och den var lätt att smälta i mikron till lagom rinnig konsistens och smakade även gott. Till den orangea chokladen så använde jag  Lindts nya vita choklad,  Excellence Vanilla som jag färgade med orange pastafärg. Den vita choklad var himla god, det slank allt ner några bitar medan jag smälte chokladen :-) , den var så härligt tunn. En perfekt choklad för mig som tokälskar vit choklad.  Skall bli intressant att testa den nya bakchokladen till Cake Pops senare i veckan och se hur den beter sig då.


Skall ta och köpa lite Oreokakor imorgon och testa, det blir en snyggare genomskärning med de kakorna :-) , när det vita bryter av den mörka chokladen liksom.

15 kommentarer:

  1. Vilka häftigakakor, du fick till en väldigt snygg orange färg. Jag älskar också vit choklad, tyvärr är jag dock den enda i familjen som tycker om det, så det är inte så ofta jag får äta det. :(

    SvaraRadera
  2. Ha de där var ju jätteroliga:)

    SvaraRadera
  3. Så himla läckra. Håller med Rebeka vikeln fin färg du fått till!

    SvaraRadera
  4. Så fine! Og de høres veldig gode ut også ...!

    M:)

    SvaraRadera
  5. Vilka häftiga kakor :) Ser väldigt goda ut =)

    SvaraRadera
  6. Rebeka: tack, jag är också den ända som äter vit choklad här hemma
    Pehrnilla: Tack
    Sanne: Tack
    Monicka, Tack, blev himla gott med chokladen runt, skall kanske ta och testa med mjölkchoklad nästa gång, blir garanterat gott det med :-)
    Milli: Himla mumsiga :-)

    SvaraRadera
  7. Nämen gud så läckert!... vilka tokroliga kakor :)

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du fått användning för din vinst och de blev ju jättefina! Svårt att få till den där perfekt orange färgen du har lyckats med.

    SvaraRadera
  9. Vad snygga de blev! Och vad bra att du skrev hur du färgat chokladen. Jag var lite osäker på om det funkade med pastafärger, men nu vet jag. :-)
    De såg grymt goda ut också!

    SvaraRadera
  10. Tulipan: Tack
    Jen: Tack
    Kaksmulan: Tack, jo fick allt till den orangefärgen :-)
    Erika: tack, har använt oljebaserade pastafärger från Wilton, skall tydligen vara bäst så om man blandar ner pastafärg i choklad

    SvaraRadera
  11. Men så du vinner mycket! Vad kul! :-D Vilket häftigt "litet" paket du fick =) Har spanat på sådana kakformar men inte slagit till än. Nu blev jag förstås genast sugen igen ;-) Jag använder oxå de oljebaserade pastafärgerna och det fungerar perfekt till att färga choklad =)

    SvaraRadera
  12. Vilka roliga kakor, de var verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  13. Jag har ingen aning om ifall min pastafärg är oljebaserad. Har köpt den i en tårtaffär här där jag bor och då får man små plastburkar som blir fyllda med den färg man vill ha. Jag får prova helt enkelt. Om det inte funkar så vet jag i alla fall vad jag ska leta efter.

    SvaraRadera