fredag 5 november 2010

Cupcakes Bites

Har du köpt Bakerellas underbara bok om Cake Pops och där fanns recept på Cupcakes Bites, har ju en Peanut Butter Cups choklad form så då passade det perfekt att göra dessa små godbitar. Det var ju första gången jag gjorde dom och så fina som Bakerellas blir blev de ju verkligen inte. Problemet var att det var svårt att doppa dom och låta dom rinna av ordentligt pga av att jag gled med fingrarna när jag doppade dom, kroppsvärmer gör väl sitt där, nästa gång tänkte jag prova att använda tyghandskar när jag doppar dom i choklad för att undvika att dom glider ur fingrarna på mig. Ja kul var det iallafall att göra dom. Den rosa chokladen färgade jag med rosa oljebaserad pastafärg, hur enkelt som helst och jag använde Lindts nya vita choklad vilket var perfekt att smälta då den blev alldeles lagom tjock att dopa i. Och den var ju inte dyrare att köpa än vanlig bakchoklad, 2 för 24 kronor och det blir ju så mycket godare också :-). Ja de består av Red Velvet Cake och vanilj frosting, blev himla gott och det var första gången jag bakade Red Velvet Cake. En mycket saftig och god kaka. Lägger upp recept på det i helgen när jag bakat en sådan kaka till, även på vanilj frostingen som jag hittade i Bakerellas bok.

20 kommentarer:

  1. De där var gulliga:) Jag beställde hennes bok på Adlibris någon dag innan den kom ut men konstigt nog var den slutsåld innan den kommit ut:/ Sen blev det aldrig av.

    SvaraRadera
  2. Så söta, den boken vill jag ha av tomten!

    SvaraRadera
  3. Pehrnilla. Tack :-) Samma här med boken alltså, tror jag beställde den 5 gånger innan jag väl fick den, men det är kul att ha den.
    Sanne: Ja den får du allt ta och önska dig i juklapp :-)

    SvaraRadera
  4. Så söta dina söta små dogbitar ;) man blir sugen för att göra de!!

    SvaraRadera
  5. Helena: Tack :-)
    Sana: Du får allt ta och testa att göra dom :-)
    Hanna: Tack :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker i alla fall att de blev väldigt söta. Det brukar ju vara så, att bilden i receptet ser 1000 gånger bättre ut.Ibland undrar jag om det är samma recept man använt...
    Dina blev i alla fall urgulliga och säkerligen mycket goda :)

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte dom var fina !!
    Är lite nyfiken på att prova denna Red velvet cake... Kanske måste komma till skott en dag! :O)

    SvaraRadera
  8. Vad söta de blev. Den boken måste jag absolut ha, den står på min öskelista till jul. :-)

    SvaraRadera
  9. de är ju superfina! hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Vílka supersöta små läckerbitar!
    Boken låter som nåt man får skriva upp på önskelistan! :)

    SvaraRadera
  11. Absolut inget fel på dina fina kakor. Red Velvet cake bakade vi i våras och det är verkligen en god tårta, men mäktig som tusan.

    Ha en härlig helg.

    SvaraRadera
  12. Åh vilka små godbitar, så söta och fina! Och säkert jättegoda , sugen jag blev på att prova göra dem :)

    SvaraRadera
  13. Jag tycker de blev jättesöta jag. Alldeles för perfekt blir ju inte bra det heller ;-)

    Spännande med receptet på red velvet, har funderat på att testa det ett tag..

    SvaraRadera
  14. Tack allihopa för era kommentarer :-)

    SvaraRadera
  15. Mums vad goda som ser ut! Jag blev himla sugen på att göra cakepops, har inte provat det ännu! :)

    svar; Tack för din fina kommentar, jag blev superglad!

    kram Linnéa

    SvaraRadera
  16. Jättesnygga jue! Fick hem Bakerellas bok igår! Så braaa! =)

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  17. Du har fått en award av mig:
    http://bakgladje.blogspot.com/2010/11/cherry-on-top-award.html

    SvaraRadera
  18. Linnea: Tack :-)
    Mattias: Tack, Himla bra bok Bakerella gjort :-), kul att du kikat in i min blogg
    Erika: Tack, så glad jag blir :-)

    SvaraRadera