tisdag 2 augusti 2011

Bananmousse

Härligt mumsig tårtfyllning som passar perfekt ihop med chokladfluff eller kokosmousse.

3 mogna bananer
3 äggulor
½ dl socker
3 dl vispgrädde
Eventuellt lite snabbmarsanpulver
Lite citronsaft, kanske tog 1 msk

Gör såhär:
  1. Vispa äggulorna och socker pösigt.
  2. Mosa bananerna riktigt ordentligt. Jag mixar mina i matberedaren med den tillhörande kniven. Tillsätt citronsaften.
  3. Häll i bananerna i äggsmeten, och rör om.
  4. Vispa grädden ganska hårt, tillsätt sedan banansmeten. Om du tycker att bananmoussen är för lös kan du tillsätta lite marsanpulver till önskad konsistens.Det gjorde jag då min blev alldeles för lös för att fungera som tårfyllning.

2 kommentarer:

  1. Snälla du, hjälp mig hjälpa och sprid denna länk vidare http://www.unicef.se/egna-insamlingar/businessladies

    SvaraRadera
  2. guuud så gott det ser ut! ska ja absolut testa nu under semestern! :)

    SvaraRadera