tisdagen den 29:e januari 2013

Vinn en hel kartong Popped Chips

Estrellas andra nyhet är Popped chips. Så här skriver Estrella sitt nya chips:

"Estrella Popped Chips görs på finmald torkad potatis som bakas i ugn
innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram.
Det ger ett chips med 40 procent lägre fetthalt än vanliga chips med
luftigare konsistens och bibehållen smak. Slutligen kryddas chipsen med
salt, gräddfil och lök."
Ja nu har du chansen att vinna hela 15 påsar av detta chips, du väljer själv vilken smak du vill vinna
Det du behöver göra för att ha chans att vinna är svara påföljande fråga nedan samt motivera varför du vill vinna en hel låda chips. Du väljer själv vilken smak du vill vinna.Lämna en  kommentar i detta inlägg.
Hur lite mättat fett innehåller Popped Chips?
(Om man tittar på baksidan av påsarna, på Estrellas hemsida eller på facebook så kan man få hjälp med frågan )

Tävlingen pågår till och med tisdagen den 5 februari vid midnatt. Glöm inte att ange email-adress så att jag kan komma i kontakt med dig om du vinner.


24 kommentarer:

  1. Hej! Superkul med tävling, chipsen innehåller bara 1.8 gram mättat fett!

    Jag skulle vilja vinna en låda lättsaltade chips att servera på min inflyttningsfest! Goda saker är till för att delas och lättsaltade passa alla i smaken. Sen vore det ju jättehäftigt att kunna ställa fram en 30 litersskål med chips! Kanske får servera dom i badkaret isåfall, det lär bli oförglömligt!

    snooze37@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Svar:

    1,8 g mättat fett.

    Vinner gärna då jag som ensamstående mamma inte allt för ofta har en massa extra gott hemma. Tänk att överraska barnen med en massa chips! Härliga filmkvällar lär det bli! Vinner gärna saltade.

    vh
    Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  3. Chipsen innehåller 1.8g mättat fett, och jag antar det är per 100g, även om det inte framgår på hemsidan.

    Just nu är det mesta allmänt pestigt i mitt liv. Jobbet går inget bra, det är strul hemma och stora dottern blir mobbad i skolan. Vi kämpar för att hålla nosen över vattenytan, men det är svårt. En låda med chips, oavsett smak, skulle bli ett lyft, även om man inte ska tröstäta. Det skulle iallafall pigga upp oss.

    SvaraRadera
  4. Roligt med en tävling. Svaret på frågan är 1, 8 gram mättat fett. Det skulle vara så roligt att vinna och dela med sig till andra. Jag skulle nog göra någon slags presentinslagning med cellofan och ge bort till dem som betyder mycket för mig. Fast jag behåller nog en då jag är en riktig gottegris. =)

    Ha det fint!

    johannathelin@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Chipsen innehåller 1,8 % fett per totalvikt av chipsen. Jag skulle vilja vinna dessa då jag tycker att det skulle vara så roligt att chocka sambon med hela 15 påsar chips.

    (Jag vill för övrigt påpeka att det står lite fel i inlägget. Det står nämligen att man ska motivera varför man ska vinna "en hel låda ostbågar", där jag antar att du menar chips, då vi ju ej tävlar om några bågar längre. ;-))

    iryccah_@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Oh, så roligt med ännu en snackstävling (för oss som gick miste om de 18 påsarna med ostbågar). Denna vinst är dock minst lika bra så nu håller jag tummarna!

    Dessa chips innehåller bara 1.8 gram mättat fett och om jag vann hade jag velat bjuda in alla mina vänner till en riktig chipsfest! I inbjudan hade jag bett var och en att ta med sitt favoritkärl/skål. Ingen skulle väl kunna ana att det hemma hos mig väntade hela 15 påsar med chips (lättsaltade) att fylla dessa skålar med - en rolig överrasking och annorlunda tematwist!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Chipsen innehåller enbart 1,8 % mättat fett;O)

    Jag skulle bjuda in våra vänner som stöttat oss nu i tunga tider och skriva på inbjudan-Ikväll lägger vid det jobbiga åt sidan och bara omger oss av skratt, värme, vänner och massor av chips ;O))

    Jag skulle då vilja önska mig Sourcream & Onion för de passar till de vuxnas Bubbelmingel med kaviar, lök och Creme Fraiche samtidigt som de funkar vid Tv:n framför Melodifestivalen för ungarna ihop med dip och grönsaker-ja för både stora och små!

    majamaj@spray.se

    SvaraRadera
  9. Aisha Johansson Molin30 januari 2013 17:40

    1,8 % mättat fett innehåller dem.


    En chips-älskande familj på tre,
    Som gärna vill bli vinnare.
    Chips är både onyttigt och gott,
    men dessa innehåller ju mindre flott.
    Bättre alternativ för såväl samvete som kropp,
    jag ger tummen upp för Estrella Popped!

    Ps. Om jag vinner, så önskar jag smaken SourCream & Onion tack!

    mail: thuglife_42@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Svaren på frågan är att chipsen innehåller 1.8 gram mättat fett. Jag skulle gärna vilja vinna chipsen smaksatta med sourcream & onion åt min pojkvän som älskar chips. Det hade varit en fantastisk alla hjärtansdag-present att överraska honom med särskilt då vi nu har ett långdistansförhållande med mig i London och honom i Sverige.

    Min e-mail är: linda_ossiannilsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Estrallachipsen innehåller bara 1.8 gram mättat fett

    Tänk vad många fredagsmyskvällar en hel låda chips räcker till
    det blir ju så att man längtar efter att få i soffan sitta still
    Estrella gör ju faktiskt världens godaste chips och de jag älskar mest
    bara jag öppnar en påse så blir det ju fest!!

    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. 1.8 gram mättat fett

    Jag orkar inte släpa hem chipspåsar från affären varenda vecka till helgens mys. Tänk att få vinna en hel kartong och slippa besväret i 15 v framåt! Vore toppen :-)

    SvaraRadera
  13. Enligt näringsinnehållet är det 1.8 gram mättat fett, antar att det är per 100 g, annars är det per påse (120 g). (Eller helt enkelt 1.5 % mättat fett).

    Jag vill gärna vinna då jag och en vän ska fira våra födelsedagar med en fest i slutet av februari. Passar perfekt med massa chips att bjuda vännerna på. Dessutom en helt ny smak, sharing is caring ;)

    SvaraRadera
  14. Det är endast 1,5 procent mättat fett i chipsen.

    Jag vill gärna vinna dessa chipspåsar. Jag har flera kompisar som fyller 50 år i år inom några månader. Tänkte att vinner jag chipsen så står jag för lite mingel chips med godsaker på varje chips. Smaskigt värre är det. Ex: gravad lax senaps créme fraiche, pepparrotsost blandat med finhackad lök och finhackad renbog, toppa med fäskriven pepparrot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade min mailadress: zenita.sundstrom@hotmail.com

      Radera
  15. Fett 19,5g
    - Varav mättat 1,8g
    Så Står det exakt på baksidan!

    johanna_levander@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. motiveringen är att jag har nyss tagit högskoleexamen o jag ska ha fest... så det skulle sitta fint med lite chips :)

      Radera
  16. 1,8g mättat fett

    Jag har en kompis som äälskar chips och eftersom hon bor 65mil ifrån mig och sin familj pga arbetet så skulle jag vilja överraska henne med denna vinst på alla hjärtans dag :)

    SvaraRadera
  17. Anna Lundkvist4 februari 2013 17:56

    1,8 kg mättat fett

    Vill vinna eftersom dottern är ett riktigt chipsfreak och jag vill ge henne möjligheten att få prova dessa nya, goa chips

    hillevianna@hotmil.com

    SvaraRadera
  18. Svaret är 1,8 g:)
    Jag skulle vilja vinna för att jag älskar chips helt enkelt:)
    tdn2008@live.se

    SvaraRadera
  19. 1,8g är svaret :)

    Jag skulle vilja vinna för att dela med mig i min föräldragrupp.


    mvh jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Vilken rolig tävling.

    Svaret är: 1,8 g mättat fett.

    Jag skulle vilja vinna Popped Chips Sourcream & Onion för att det skulle bli perfekt att bjuda på mitt födelsedags firande som är om två veckor, och vad är inte bättre än massa chips!

    millant167@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Åh, vore super att vinna Popped Chips Salt inför min inflyttningsfest jag ska ha framöver :D Det är ju inte så billigt att bjuda på något gott som nyinflyttad efter alla möbler osv är köpta så 15 påsar chips vore ju toppen! :D

    Svaret är 1,8g mättat fett :)

    wiik.nathalie@gmail.com

    SvaraRadera
  22. 1,8g är svaret till frågan din;
    Jag vill ge dessa till mannen min;
    För han är den snällaste nånsin.
    Jobbar och sliter gör han varje dag;
    Visa honom hur mycket han uppskattas vill jag.

    kylielarsson@gmail.com

    SvaraRadera