måndagen den 21:e januari 2013

Vinn en hel kartong Ostbågar från Estrella

Nu har ni chansen att vinna en hel kartong full med ostbågar, hela18 stycken  från Estrella, låter väl inte helt fel :-) . Estrella har precis lanserat 2 nya smaker på ostbågar,  engelsk cheddar och svensk herrgårdsost.

Det du behöver göra för att ha chans att vinna är svara påföljande fråga nedan samt motivera varför du vill vinna en hel låda ostbågar. Du väljer själv vilken smak du vill vinna.Lämna en kommentar i detta inlägg.

Hur kan Estrellas ostbågar smaka gott utan användning av smakämnen eller smakförstärkare? (Om man tittar på baksidan av påsarna, på Estrellas hemsida eller på facebook så kan man få hjälp med frågan )

Tävlingen pågår till och med söndag 27 januari vid midnatt. Glöm inte att ange email-adress så att jag kan komma i kontakt med dig om du vinner.

Inte nog med det jag kommer även efter att denna tävling är avslutad starta en ny tävling där ni kan vinna en hel låda av deras nya Popped Chips.

Obs! Tävlingen är avslutad

 Lycka till !

33 kommentarer:

  1. Åh gud så gott. Här vill jag vara med och tävla såklart.
    Svar:
    Genom att använda smakrik och äkta ost behöver de inte tillsätta några smakämnen,smakförstärkare eller jästextrakt.

    Jag vill vinna därför att jag bor utomlands och här har vi inget snacks som är något att ha, varje dag önskar jag att jag hade en svensk chips påse eller ostbågar.Här finns oerhört trista smaker på chips och ostbågar, de smakar ingenting. vore kul om man hade så många påsar som väntade på en nästa gång man kommer hem så man kan ta med tillbaka och bunkra upp för ett tag. :)
    Åh vad jag hoppas på vinst nu!!
    cve@live.se

    SvaraRadera
  2. Jag har nog aldrig varit och kommer nog aldrig att bli den där typiska "fredagsmys-i-soffan-med-chips-tjejen". Chips nej, men ostbågar, ja det är en helt annan sak. Allra godast och smakrikast blir de då de serveras sådär lagom sega som de blir efter att ha stått framme några timmar. Denna preferens är dock någonting som jag tyvärr inte delar med många och kompromissen då påsen med ostbågar öppnas, kan därför bli svårförhandlad. Med hela 18 påsar till godo skulle jag dock, med gott samvete, kunna öppna två påsar åt gången under de kommande veckorna. På så vis skulle både jag och mina vänner få våra smakpreferenser tillgodosedda.

    Svaret på din fråga?
    Genom att använda äkta, smakrik ost, behöver Estrella inte tillsätta några artificiella smakämnen, smakförstärkare eller jästextrakt i sina ostbågar.

    Ser verkligen fram emot att testa dessa nyheter. Mest nyfiken är jag på prästostvarianten, vilket är den givna favoriten i den klassiska ostdisken. Det torde såldes vara en smaksuccé!

    Kram Ellinor
    zamaster@live.se

    SvaraRadera
  3. De använder bara smakrik äkta ost!
    Jag vill vinna ostbågarna men tänkte faktiskt inte äta dom själv. Min dotter har klassfest snart och vad passar då inte bättre än att byta ut de gamla popcornen mot nya, goda ostbågar?! Dessutom säljer de tilltuggen och drycken till sig själva (där vi föräldrar både köpt tilltuggen och ger barnen pengar för att sen köpa)och pengarna går raka vägen ner i klasskassan som sedan går till något roligt och lärorikt för barnen. Kanon!

    SvaraRadera
  4. Svar: Använder man äkta ost av högsta kvalitet behöver man inte tillföra smakämnen eller smakförstärkare.

    Skulle jag vinna så skulle jag skicka några påsar till min bästa vän i USA. Hon väntar sitt andra barn nu och det vore väl trevligt att få förgylla hennes dag med lite svenska delikatesser. :) Och sen är jag, min man och son tokiga i ostbågar. :) Sånt där man liksom inte kan sluta äta om man väl satt handen i skålen en gång.

    SvaraRadera
  5. Helena i Uppsala
    Äkta ost av högsta kvalitet borgar för så mycket smak så inga andra
    tillsatser behövs.
    Jag går in och kollar den 28:e om jag vunnit och lämnar i så fall e-postadressen då.

    SvaraRadera
  6. Estrella använder ost av högsta kvalitet till sina ostbågar och då behöver de inte lägga i några smakämnen eller smakförstärkare - toppen ju!!

    Ostbågar är så grymt gott och jag vill att fredagsmyset här framöver ska bli superflott
    så Estrellas nyhet får gärna hos mig bli gäst - bara genom att jag öppnar påsen så är det fest!!

    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Svar: Dom har äkta ost av högsta kvalitet i sina ostbågar och behöver då inte använda några smakförstärkare.

    Jag älskar ost och jag älskar snacks! Har flyttat till ny lägenhet och ska snart ha inflyttningsfest. Vad vore bättre än att bjuda på en riktig ostbågebuffe!

    Sara Welin
    snooze37@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Anledningen till att Estrellas ostbågar smakar väldigt gott utan smakämnen eller smakförstärkare är att de använder sig av äkta, smakrik ost.

    Jag vill vinna eftersom jag aldrig har gillat ostbågar när jag var yngre, men nu plötsligt har börjat tycke att de är jättegoda och därmed måste "ta igen" alla ostbågar jag ej åt i min yngre ålder. ;-) Dessutom så tycker jag att prästostbågarna låter riktigt spännande, då jag är väldigt förtjust i just prästost.

    iryccah_@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med.
    De använder sig av äkta ost och behöver därför inga smakförstärkare i form av konstgjorda ämnen.
    Jag vill vinna för att denna graviditet har gjort att ostbågarna skriker efter mig så fort jag går förbi en hylla i affären och jag har ca 1-2 månader på mig att skylla detta fenomen på bebisen och inte på mitt eget sug :)
    /Johanna
    rockbarnettavlar@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Äkta ost ger på-riktigt-smak utan att de joxat till det med en massa smakförstärkare!

    Jamen, självklart... Så himla händigt att kunna käka ostbågar utan att känna sig som en sämre människa för att man föll för frestelsen under vandringen genom Ica Maxi! Dålig-karaktär-tänket får sig helt enkelt en liten paus!

    Susanne

    susannekampf@telia.com

    SvaraRadera
  11. Med naturliga ingredienser behövs inga konstgjorda smaktillsatser!
    Har jag unnat mig något gott så har valet alltid varit ostbågar. Sedan ett år tillbaka är min son mjölkallergiker och då blir inköpen automatiskt mjölkfria. Så länge sedan är det alltså.. men om jag vinner så behöver jag ju inte ha dåligt samvete, eller.. Annars får det bli mys när han inte är hemma..
    Bågarna med prästost låter ljuvliga! //Lotta
    lotta.nilsson@redanova.se

    SvaraRadera
  12. Hej :)
    Vilken rolig tävling!, den vill jag absolut testa att vara med i.
    Svaret på frågan är att Estrella använder sig av äkta ost av allra högsta kvalité och då inte behöver använda sig av några konstgjorda smakförstärkare! =)
    Anledningen till att jag skulle vilja vinna alla dessa underbara ostbågar är att den här våren kommer vara fullspäckad med roliga fester, kalas, mingel och många andra trevligheter och vad skulle då passa bättre än att bjuda på dessa goda snacks!

    Varma hälsningar Leila

    ben_halima_leila@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Hej. JAg vill såklart vara med! Genom att använda riktig ost istället för konstgjorda smaktillsatser :)

    Jag vill vinna en hel låda ostbågar för att ostbågar är det bästa som finns. För att jag är en trött trebarnsmor som älskar att sitta i soffan med en bok och äta ostbågar. Att jag nu håller på att gå ner alla graviditetskgn spelar ingen roll. Jag får inte köpa egna ostbågar är min deal med mig själv men jag får gärna bli bjuden. Skulle jag vinna är detsamma som att bli bjuden och jag skulle kunna boosta mig själv med lite egotid när barnen sover.

    Hoppas på massa tur.

    Mvh jessamy

    jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Genom att använda riktigt ost istället för tillsatser så kan dessa bara smaka SÅ mkt bättre.

    Och jag skulle mer än gärna vinna då ostbågar är det bästa jag och min familj vet. Dock har mamman dvs jag gått med i viktväktarna så mitt intag är begränsat men tänk vad roligt att få ge familjen presenten att frossa i ostbågar.. Och jag kan ju spara några points så även jag kan frossa :o)
    Om jag skulle vinna så spelar sort ingen roll... måste ju tids nog smaka båda ändå :o)

    Mvh
    Rebecka

    rebecka.malzoff@gmail.com

    SvaraRadera
  15. De använder riktig ost istället för smaktillsatser.

    Ostbågar är det bästa jag vet, som snacks men även i matlagning fungerar det. Denna nya version har tagit dem till en ny dimension, jag behöver många påsar så min fantasi kan gå fri.

    Tack på förhand! //Helena
    helenanilsson333@hormail.com

    SvaraRadera
  16. Ostbågar med äkta ost av högsta kvalitet behöver inga konstgjorda smaktillsatser, det har estrella fattat. Att vinna denna tävling vore ju som en dröm. Då kan man ha fredagsmys varje dag:) För ostbågar kan man ju inte äta för mkt av:) Eller?

    Håller tummarna nu!

    //Hanna (hcarlsson82@gmail.com)

    SvaraRadera
  17. Estrella behöver inte använda massa smaktillsatser, vad är bättre än en riktig smak av ost! Detta blir nog en hit för Estrella.
    Brukar inte skriva med mig på sånt här då jag aldrig lär vinna, men får helt enkelt ta chansen nu då. :)

    Ida // Druvasbabe@live.se

    SvaraRadera
  18. Estrella har äkta ost av högsta kvalitet i sina ostbågar och behöver då inte använda några smakförstärkare.

    Här är det en ständig kamp att hinna få lite ostbågar innan de är slut med med så många påsar ska nog jag ha en chans oxå;)
    //Annie
    kasamark@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Eftersom att Estrella använder äkta ost av högsta kvalité i sina ostbågar behövs inga smakförstärkare, underbart!

    Jag vill vinna för att det skulle vara en sån passande gåva till oss, med begränsad ekonomi till sådana godsaker så skulle det betyda så mycket för min lilla familj att få njuta av det tillsammans många helger framåt.
    // Malin
    malin_winni@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Estrella använder äkta ost i sina ostbågar och jag som underviker E-nr kan åter igen äta ostbågar!! Saknat!!

    Jag skulle gärna smaka dem med engelsk cheddar!!
    /Sofia
    sofia.weineholm@levnu.se

    SvaraRadera
  21. Estrella använder äkta ost i sina ostbågar och behöver ej använda några smakförstärkare.

    När jag sitter i soffan och myser
    en förkärlek för detta jag du hyser
    Även om Anna Skipper åt detta fnyser
    jag snart av lycka lyser.

    //Emmie
    bokmalen_86@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Svar: Dom har äkta ost av högsta kvalitet i sina ostbågar och behöver då inte använda några smakförstärkare.

    Jag vill vinna eftersom jag är singel efter 18 år och vill ha gott att äta under ev. dejter!

    vh
    Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  23. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  24. Svaret är att eftersom de använder ostar av högsta kvalitet så behövs inga andra smakförstärkare!
    Jag vill vinna ostbågar, och anledningen är enkel;
    Redan som 5-6 åring, på 60-talet, satt jag och min lillasyster i kökssoffan hemma hos mormor. Hon brukade köpa varsin påse ostbågar till oss när vi skulle komma. Jag slukade alltid min påse först och försökte sedan på olika sätt att lura syrran att dela med sig av sina. Vilket hon oftast också gjorde. Redan då lades grunden till min stora last; ostbågar. När jag gick i plugget lånade jag pengar av mina kompisar för att kunna köpa ostbågar. När jag var 16 år låg jag på sjukhus. Alla som hälsade på mig hade med sig ostbågar. Mina "medpatienter" började kalla mig för ostbågen. När jag i dag premiärköpte en påse Estrellas ostbågar med cheddar då insåg jag att dessa smakar precis som förr i mormors kökssoffa. Mums! Nu blir det Estrellas för hela slanten! mvh//Christine
    mrslindh@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Eftersom de använder osta med bra kvalitet och smak så därför behövs inga andra smakförstärkare.

    Vill vinna eftersom ostbågar väcker så mycket härliga barndomsminnen. Mmmmm.

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Äkta ost = Inga smaktillsatser :)!!

    Jag vill vinna eftersom jag är den enda här hemma som äääälskar ostkrokar, så det blir aldrig att det köps hem...

    Håller hårt mina tummar och tår
    för att jag en låda med cheddarkrokar får :)!!

    mvh

    Cathrin

    frykevik.cathrin@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Använder man äkta ost av hög kvalite så behövs inga smakförstärkare:) jag vill gärna vinna då vi är en stor familj på 8 personer som alla älskar ostbågar:)

    Ha det gott!//Anna
    hesselanna@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Svar:Använder man enbart äkta ost av högsta kvalitét som Estrella gör i dessa ostbågar så behöves inga konstgjorda smaktillsatser eller annat gojs, bara äkta ost.

    Åhhh, jag skulle så gärna vilja vinna för att kunna bjuda mina barn på ostbågar som de fullkomligt älskar!!

    De får bara ostbågar en gång om året och det är på Nyårsafton så att vinna 18 påsar skulle vara himmelriket för dem, är inte lätt när man som förälder inte kan ge det man vill till sina barn.
    Så nu håller jag tummarna stenhårt att vi vinner..hoppas, hoppas, Tänk att få se mina barns leenden, det skulle vara ovärderligt!
    Tack och ha en skön söndag!
    majamaj@spray.se

    SvaraRadera
  29. Svar: eftersom de använder naturliga råvaror av hög kvalitét.

    Ostbågar är självklara snacksen i vår familj - så det vore toppen att få några påsar!

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  30. Tack vare att Estrella använder äkta och smakrik ost, behöver de inte tillsätta några artificiella smakämnen, smakförstärkare eller jästextrakt i sina ostbågar, Genialt och uppskattat!
    Cheddarost och bågar är bland det godaste jag vet, därför uppskattar jag denna spännande nyhet! En härlig kombo av det jag gillar mest, en hel låda skulle bädda för en riktig fest! ;-)
    Ha en fin dag!
    Anna
    hillabacken@spray.se

    SvaraRadera
  31. Hej hej :) Svaret till din fråga är att de använder sig av riktig ost utan smaktillsättningar. Tack!

    kylielarsson@gmail.com

    SvaraRadera
  32. När man använder äkta ost av högsta kvalitet behöver man inga smakämnen eller smakförstärkare.
    Jag vill vinna för att ostbågar är så gott! Dessa nyheter kommer säkerligen att bli favoritet, låter otroligt gott :)
    Nanna
    nannaeATlive.se

    SvaraRadera
  33. Estrella använder ost av hög kvalitet med mycket smak och då behövs inget smakämnen eller -förstärkare!

    Heter det ostbåge eller ostkrok,
    ja på det blir man aldrig riktigt klok,
    men om en sak är vi i familjen rörande överens,
    och det är att med riktig ost som främsta ingrediens,
    så blir det allra godast förstås,
    och för att slippa om en ensam påse slåss,
    hoppas vi allihop på en välfylld låda,
    så att familjefriden får fortsätta råda!

    SvaraRadera