onsdagen den 14:e november 2012

Chokladformar från FikaMera

För ett bra tag sedan fick jag en fin chokladform med tillhörande mönsterark  från snälla Elisabeth på Fikamera. till min moussetårta använde jag mig av 2 olika chokladformar och mönsterark. Väldigt enkla att använda.Inne hos FikaMera finns flera olika formar och mönsterark.

Bilden kommer från FikaMera
Med den här formen så spritsade jag bara ner smält choklad i varje hjärta med hjälp av en Decomax, lätt det stelna helt i kylen, sedan var det bara att lossa dom ur formen, lossade hur enkelt som helst. Mönstret får man bara första gången man avänder den, men själva formen kan man använda hur många gånger som helst och fylla med choklad på nytt, varför tex i använda färgad choklad som Candymelts.Tänk er rosa eller röda hjärtan, tokfint :-)

Bilden kommer från FikaMera
Den andra formen så placerade jag ett mönsterark med mönstret upp, dvs den sidan som skall tryckas på chokladen, la formen ovanpå det och spritsade jag med hjälp av en Deocmax ner choklad i varje hjärta, fyll upp till hjärtats kant och låt stelna helt i kylen innan du försiktigt lossar dom. Kul form för man kan ju få hur fina hjärtan som helst genom att använda olika mönsterark/överföringsark. 
Dessa komer bli välanvända i vårt hus, vore kul med julmönster nu inför julen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar